facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close
Panas!! KERANA MULUT BADAN BINASA, Kerajaan Mengambil TINDAKAN Keatas Gadis Ini Kerana Mengajukan SOALAN SENSITIF Kepada Dr ZAKIR NAIK!!! - Cerita Sentap
loading...

Panas!! KERANA MULUT BADAN BINASA, Kerajaan Mengambil TINDAKAN Keatas Gadis Ini Kerana Mengajukan SOALAN SENSITIF Kepada Dr ZAKIR NAIK!!!



Seorang Pelajar Yang Dikecam Dilaman Sosial Akhirnya Ditawar Jadi Doktor Pelatih Oleh MB Terengganu. Penuntut perubatan, Siti Hajar Rasid, 19, yang dikecam di laman sosial kerana soalan provokasi buat Dr Zakir Naik, minggu lalu, ditawarkan menjadi doktor pelatih di hospital pakar.

Tawaran itu dibuat Menteri Besar, Datuk Ahmad Razif Abd Rahman yang mengadakan pertemuan dengan penuntut itu bersama ibu bapanya, Rasid Ngah, 60, dan Atikah Ahmad, 53, di sini, hari ini.

Ahmad Razif berkata, tawaran itu dibuat selepas melihat bakat kepimpinan yang ada pada Siti Hajar selain kekurangan doktor pakar di empat hospital pakar milik kerajaan negeri.

“Kerajaan negeri juga sanggup menanggung pengajian Siti Hajar untuk menyambung pelajaran di luar negara.

“Bagaimanapun, Siti Hajar harus membuktikan dia layak dengan mencapai keputusan cemerlang dalam peperiksaan,” katanya selepas mengadakan pertemuan itu.

Dalam pertemuan itu, Ahmad Razif turut memberi penjelasan berhubung beberapa perkara menimbulkan kekekiruan kepada Siti Hajar antaranya berkenaan pinjaman pengajian yang didakwanya tidak mengikut syariat Islam.

Sementara itu, Siti Hajar berkata, dia amat berpuas hati dengan penjelasan itu dan akan memikirkan tawaran yang diterima sebelum membuat keputusan.

Dia dikecam netizen apabila bertanyakan soalan kononnya kerajaan tidak begitu membantu golongan sepertinya.

Penuntut perubatan tahun satu di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Kuantan, itu mengemukakan soalan itu kepada Dr Zakir Naik ketika sesi ceramah di Gong Badak, Kuala Nerus, minggu lalu. -Hmetro

Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment