facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close
Sebak! "Andai Abg Terseksa Begini, Ayg Lepaskan Abg Di Dakapan Ilahi..." - Cerita Sentap
loading...

Sebak! "Andai Abg Terseksa Begini, Ayg Lepaskan Abg Di Dakapan Ilahi..."

Sebak! Andai Abg Terseksa Begini, Ayg Lepaskan Abg Di Dakapan Ilahi...

Sebagai hamba Allah yang bila-bila masa sahaja akan pergi menghadapnya, kita seharusnya menyiapkan diri dengan ibadah dan amalan yang akan dijadikan sebagai bekalan akhirat kelak.

Soal jodoh, ajal dan pertemuan segalanya ketentuan Maha Esa dan tiada sesiapa yang mampu untuk melawan takdirnya.

Kisah seorang hamba Allah yang terpaksa menerima hakikat bahawa suami tercinta akan pergi menghadap Sang Pencipta benar-benar membuatkan diri sebak.

Perkongsian di laman FB Rashidah Ahmad mengenai suaminya yang sedang bertarung nyawa dari masa ke semasa sebelum ini mendapat perhatian ramai. Malah kapsyen yang dimuat naik oleh suami di Instagram beberapa minggu yang lalu juga sangat meruntun jiwa sesiapa sahaja yang membacanya.

Sebak! Andai Abg Terseksa Begini, Ayg Lepaskan Abg Di Dakapan Ilahi...
Luahan hati yang dimuat naik di laman Instagram Allahyarham Cik Lee.

Assalamualaikum..dgn heningnya subuh pagi jumaat ini..andai apapun keputusan hari ini selepas hasil pemeriksaan doctor ke atas abang..ayang redha..sangat2 redha..ayang percaya ketentuan ilahi namun ayang sgt mengharapkan abang segera sembuh..
Sayang ayg pada abang tak pernah berkurang malah bertambah..andai abang rasa tersiksa begini ayg lepaskan abg di dakapan Ilahi..takpe abang..ayang dah cukup kuat menerima segalanya..ayg percaya percaturan Allah maha hebat dan ayang serahkan segalanya kepada Allah..jangan risau tentang anak2 kita..ayang akan pelihara mereka dgn sebaik mungkin.. 
Terima kasih kepada semua sahabat yg hadir ke hospital tengku ampuan rahimah klang (tgkat 5 wad 5c) ..terima kasih atas segala kata2 semangat dan doa yg tak putus..selebihnya hanya Allah yg maha mengetahui..akak redha..
Sayang abang Cik Lee lebih dari nyawa sendiri..

Namun kini, kekasih halalnya telah pun kembali menghadap Maha Esa. Sangat menyedihkan namun harus diterima dengan hati yang tabah.

Sebak! Andai Abg Terseksa Begini, Ayg Lepaskan Abg Di Dakapan Ilahi...
Perginya suami tercinta di petang Sabtu.

Perginya si suami yang juga merupakan photographer terkenal, Cik Lee pada petang Sabtu (8.8.2015) mengakhiri kisah cinta mereka di dunia ini. Akan tetapi, cintanya yang abadi tetap kekal tersemat di dalam hati. 

Sebak! Andai Abg Terseksa Begini, Ayg Lepaskan Abg Di Dakapan Ilahi...
Status terakhir isteri kepada arwah Cik Lee.

Share on Google Plus

0 comments:

Post a Comment